Intr-o era in care masinile au devenit principalul mijloc de locomotie, bicicletele si mersul pe jos par doar niste alternative lipsite de vlaga in fata principalului lor competitor.
"Mi-am promis ca de la anul voi incepe sa utilizez tot mai mult bicicleta", marturiseste Tereza Valcan, managing director in cadrul agentiei de comunicare Civitas Global Ketchum. Ea adauga ca asteapta ca lunile de iarna sa treaca pentru a relua "biciclitul", despre care spune ca a devenit o pasiune personala, un adevarat hobby.
Tereza Valcan mai povesteste ca merge pe bicicleta ori de cate ori ii permite vremea, programul de la birou, intalnirile de business si traficul.
"Merg cu bicicleta de acasa la munca ori de cate ori pot, si mai incerc acest sport si in week-end, cand e mai putin trafic. De doi ani m-am apucat serios de biciclit. Am inceput cu mountain biking, iar de anul acesta am experimentat acest sport si in Bucuresti", spune ea.
In Romania ideea mersului pe bicicleta a revenit in atentie in ultimii ani, dupa ce oamenii au devenit constienti de problema poluarii. Altii vad in bicicleta noua moda.
"Mai merg si cu bicicleta, insa pe distante scurte, ca de acasa la birou unde parcurg drumul de trei-patru ori mai repede decat cu masina. Pe distante lungi insa, traficul reprezinta un risc urias", este de parere omul de afaceri Florin Andronescu.
Vehiculul pe doua roti nu a reusit sa castige insa in Romania popularitatea de care se bucura in state precum Olanda, unde bicicleta este la rang inalt, si unde transportul se face in principal pe doua roti.
Doar 24,5% din populatia Romaniei are acces la o bicicleta
La o populatie de aproximativ 22 milioane de locuitori, in 2007 numarul de biciclete din Romania era de putin peste 1,74 milioane, in usoara crestere fata anul precedent, de la 1,62 milioane, potrivit datelor Institutului