O propunere care a stârnit mult entuziasm şi a generat polemici, un subiect care a readus în actualitate oameni şi locuri, idei şi concepte peste care se aşezase praful. Un eveniment mult aşteptat, cu o organizare deosebită, o locaţie bine aleasă. Asta a fost, pe scurt, Rebranding Brăila. După două zile de discuţii aprinse şi dezbateri, s-a tras însă cortina şi peste cea de a doua ediţie.
Cu ce am rămas? Cu nişte poveşti frumoase, cu nişte promisiuni şi cu foarte puţine speranţe. Pentru că, în ciuda a tot ce am înşiruit, am rezerve mari în a aştepta şi rezultate concrete. Şi am să vă explic de ce. În primul rând, s-a discutat mult, mi-aş permite să apreciez chiar foarte mult, ba chiar, pe alocuri, fără rost. Iar asta a răpit mult din timpul celor care într-adevăr au avut ceva de spus. Pentru că au fost şi astfel de discursuri, care au punctat lucruri foarte interesante, dar pe care, din păcate, puţini au fost dispuşi să le asculte cu atenţie. Poate şi pentru că multe din ele au venit din partea unor tineri şi nu au fost foarte bine "împachetate", dar poate şi pentru că atrăgeau atenţia asupra unor probleme reale cu care se confruntă oraşul: curăţenie, siguranţă, mirosul de porci, locuri de agrement etc. Probleme pe care, oricât le-am ignora, ele există şi, trebuie să recunoaştem, sunt o adevărată "frână" în crearea unei imagini de oraş, a unui brand.
S-a vorbit foarte mult de potenţialul turistic al zonei, de şansa pe care ne-a dat-o Dumnezeu aşezându-ne pe malul Dunării, în apropierea Bălţii Brăilei, de şansa pe care ne-au dat-o înaintaşii noştri construind un oraş catalogat drept "ideal" în Europa din punct de vedere al urbanismului, şi "monumental" prin fineţea şi bunul gust arhitectonice. Ne-au spus specialiştii invitaţi la eveniment, Brăila este obiect de studiu în facultăţile de arhitectură nu doar din ţară ci şi din lume, iar noi nici mă