Senatorii, funcţionarii Senatului, precum şi personalul birourilor şi grupurilor parlamentare vor avea patru zile de concediu fără plată luna aceasta, pe data de 13, 19, 20 şi 27 noiembrie. În această perioadă se va asigura prin rotaţie permanenţa de personal pentru a nu fi afectată activitatea instituţiei.
" Biroul Permanent al Senatului României a aprobat, în şedinţa din 10 noiembrie 2009, memorandumul intern privind măsurile ce trebuie luate pentru încadrarea în cheltuielile de personal, ca urmare a aplicării Legii nr. 329/2009 şi a Ordonanţei Guvernului nr. 19/2009. În consecinţă, în luna noiembrie 2009 se acordă 4 zile libere fără plată pentru toţi senatorii, pentru personalul birourilor si grupurilor parlamentare şi pentru funcţionarii din cadrul serviciilor Senatului. Pentru aceste zile, respectiv 13, 19, 20 şi 27 noiembrie, nu se acordă nici un fel de drepturi de natură salarială ", se arată într-un comunicat al Senatului, remis NewsIn.
Aplicarea măsurilor de reducere a cheltuielilor de personal, inclusiv diminuarea sumei forfetare acordate pentru funcţionarea birourilor parlamentare pentru lunile noiembrie şi decembrie, va duce la reducerea cheltuielilor de personal cu 15,5%, se mai arată în comunicat.
Şi Camera Deputaţilor va lua măsuri similare. Preşedintele Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, a anunţat ieri că în şedinţa Biroului Permanent s-a stabilit de principiu ca săptămâna viitoare deputaţii să intre în zilele stabilite de Guvern fără plată, astfel că nu vor lua indemnizaţie sau diurne şi nu vor avea activitate şi că se vor ţine doar şedinţele de Birou Permanent. Luni se va stabili şi modalitatea de reducere a cheltuielilor de personal cu angajaţii Camerei Deputaţilor.