Declinul consumului, care s-a resimtit cel mai mult pe segmentul produselor nealimentare, a dus la o diminuare a cosului mediu de cumparaturi in reteaua G'Market cu 35-40% in acest an fata de 2008.
Retailerul detinut de grupul Anchor si-ar putea relua expansiunea in 2010, dupa ce in ultimii doi ani si-a restrans suprafata de vanzare.
"Cererea a scazut in acest an in special pe segmentul non-food (produse nealimentare - n. red.). Declinul vanzarilor se aplica in ambele sensuri, atat pentru numarul de consumatori, cat si pentru valoarea medie a cosului de cumparaturi", a spus Emre Ozgen, CFO-ul retelei G'market.
El a mai precizat ca reteaua mizeaza pe strategiile de fidelizare a clientilor si estimeaza pentru acest an vanzari in scadere cu 15% fata de perioada anterioara. Circa 65% din cifra de afaceri a companiei reprezinta vanzarile catre clientii care detin carduri G'Market.
"Valoarea medie a cosului de cumparaturi in magazinele noastre este de 10 euro in prezent, comparativ cu anul trecut, cand s-au inregistrat valori medii de 15-17 euro pe cos", a afirmat Ozgen.
Si-a restrans suprafata de vanzare
La finele lui 2008 Gimrom Holding a inchis magazinul din Bacau pentru ca nu inregistra profit si a ramas cu 6 supermarketuri, cate opereaza si in acest moment.
Astfel, dupa ce in 2007 si-a dublat numarul de unitati ajungand la un numar total de 7 spatii, in ultimii doi ani G'Market si-a restrans suprafata de vanzare prin inchiderea unui magazin si redimensionarea supermarketului din mallul Plaza Bucuresti. Ozgen a afirmat ca retailerul si-ar putea relua planurile de expansiune anul viitor. "In acest moment nu putem specifica nicio zona pentru deschiderea unui nou supermarket, dar pe viitor luam in considerare potentiale spatii de extindere. Este foarte posibil sa ne extindem lantul de supermarketuri in 2010", a mentionat CFO-u