Consumul de cultură a scăzut în primele nouă luni ale acestui an. Un sondaj realizat de Centrul de Studii şi Cercetări în Domeniul Culturii, citat de ziarul Gândul arată că aproape jumătate din populaţie nu a investit în cultură în acest interval. Românii nu mai par interesaţi de teatru, filme sau muzee. 44% dintre ei nu au dat în primele nouă luni ale acestui an nici un leu pentru evenimente culturale, arată studiul.
Consumul de cultură a scăzut în primele nouă luni ale acestui an. Un sondaj realizat de Centrul de Studii şi Cercetări în Domeniul Culturii, citat de ziarul Gândul arată că aproape jumătate din populaţie nu a investit în cultură în acest interval.
Românii nu mai par interesaţi de teatru, filme sau muzee. 44% dintre ei nu au dat în primele nouă luni ale acestui an nici un leu pentru evenimente culturale, arată studiul.
Vizitele la muzeu au scăzut cu 20 de procente faţă de statistica de anul trecut, ieşirile la cinema, cu 17%, iar la teatru, cu 15 procente.
Chiar dacă nu par răsunătoare, să spunem totuşi că aceste cifre sunt cele mai mici din 2004 până acum. Explicaţia e simplă : în plină criză economică, tendinţa românilor este de a economisi. De aceea, majoritatea preferă manifestări culturale gratuite, organizate de municipalitate sau organizaţii neguvernamentale. Taxa de intrare este deci o barieră, deşi la unele muzee biletul are un preţ derizoriu.
Nici muzică nu par să mai asculte prea mulţi români : achiziţiile au scăzut cu 63%, iar vânzările de filme cu aproape trei sferturi.
În mod straniu, în timp ce scade consumul de cultură, cresc vânzările de telefoane mobile, telefoane 3G şi MP3 playere.
Explicaţia specialiştilor este că preţul acestor dispozitive electronice a scăzut destul de mult odată cu diversificarea ofertelor.
Să încheiem totuşi cu un lucru îmbucurător şi anume acela că la vânzarea cărţilor