» De la jocuri de tipul "dezbrac-o pe Udrea in timp ce Basescu scufunda Flota" pana la filmulete-pamflet schimbate intre Basescu si televiziunile care il ataca, in spatiul virtual lupta electorala nu cunoaste limite.
» Internetul ofera o arena mult mai spumoasa si deschisa la lupta pentru candidati, decat o pot face televiziunile supuse unor reguli stricte. Totusi, unii sociologi se intreaba cati dintre consumatorii de internet vor merge la vot si spun ca aceste campanii au rolul de a canaliza nehotaratii catre un candidat.
Daca la televiziuni dezbaterile electorale sunt deocamdata rare si de multe ori pline de clisee sau vorbe goale, pe internet candidatii la presedintie si echipele lor de campanie, oficiale sau nu, pun direct degetul pe rana. Intotdeauna, pe rana celuilalt. Pe langa paginile oficiale si canalele de comunicare cu fanii din retelele sociale, cele mai dure creatii de campanie sunt cele neasumate oficial, realizate de asa-numita "gherila digitala" a candidatilor – persoane, uneori platite, alteori independente, care militeaza prin creatii video, site-uri sau comentarii pe forumuri. Cel mai recent exemplu de lupta electorala virtuala s-a desfasurat pe site-ul YouTube, intre Traian Basescu si televiziunea Antena 3, care il ataca deschis si ii sustine fatis contracandidatii. Intr-un videoclip, presedintele rosteste plat, sprijinindu-se de un televizor, "Afara ploua".
Pe ecranul aparatului, un imitator al realizatorului tv Mircea Badea incepe sa se isterizeze, in stilul care i-a consacrat emisiunea "In gura presei", cum "afara ploua pe banii nostri, domnule presedinte!". In alt videoclip al lui Basescu, presedintele tace. Imitatorii protagonistilor emisiunii "Sinteza Zilei", Mihai Gadea si Valerian Stan, incep sa demonizeze tacerea lui Basescu, in care gasesc tot felul de intelesuri, cu ajutorul deja celebrului lapt