Vânzările de medicamente din România au însumat 1,9 miliarde de euro în ultimul an, potrivit datelor Cedegim. În iulie-septembrie 2009, vânzările de medicamente s-au ridicat la 473,8 milioane de euro, în creştere faţă de trimestrul doi al anului, când au fost de 450 de milioane de euro. Vânzările prin farmacii (retail) reprezintă peste 88% din totalul pieţei. Producătorul elveţian Hoffmann la Roche s-a menţinut lider de clasament, cu vânzări de 189,5 milioane lei în
Vânzările de medicamente din România au însumat 1,9 miliarde de euro în ultimul an, potrivit datelor Cedegim. În iulie-septembrie 2009, vânzările de medicamente s-au ridicat la 473,8 milioane de euro, în creştere faţă de trimestrul doi al anului, când au fost de 450 de milioane de euro. Vânzările prin farmacii (retail) reprezintă peste 88% din totalul pieţei.
Producătorul elveţian Hoffmann la Roche s-a menţinut lider de clasament, cu vânzări de 189,5 milioane lei în perioada iulie-septembrie şi o cotă de 8,6%.
Grupul francez Sanofi Aventis s-a plasat pe poziţia următoare, cu 132,9 milioane lei şi o cotă de 6,7%, iar GlaxoSmithKline (GSK) a ocupat locul trei, cu 117,5 milioane lei şi o pondere de 6,6% din piaţă.
Pe locul patru se regăseşte grupul elveţian Novartis, care a consemnat vânzări de 115,1 milioane lei în al treilea trimestru şi o cotă de 6%, pe cinci Servier- 110,6 milioane euro şi o cotă de 5,6% şi pe şase Pfizer, cu 108,3 milioane lei şi o pondere de 5,2%.
Următoarele în clasament sunt Ranbaxy, locul şapte, cu 77,6 milioane lei şi o cotă de 4,2%, Zentiva pe poziţia opt, cu 68 milioane lei, respectiv 3,6%, AstraZeneca, nouă, 68,4 milioane lei şi o cotă de 3,1%, iar pe zece Antibiotice cu vânzări de 46,7 milioane lei şi 2,6%.
Pe locurile 11-20 se găsesc Bayer (vânzări de 51 milioane lei), Schering Plough (57,3 milioane lei ), Eli Lilly (48,9 milioane lei