Mai mult de jumatăte dintre români (58%) iau în calcul limitarea cheltuielilor de Sărbători. Principalul motiv invocat este atmosfera indusă de criza economică (58%). Cu toate aceste, 79% din români nu se tem de pierderea locului de muncă şi 50% declară că nu au datorii, rezultă dintr-un studiu al companiei de audit şi consultanţă Deloitte privind tendinţele de consum în perioada Sărbătorilor de iarnă. Noile achiziţii sunt realizate în numele utilităţii, mai degrabă de
Mai mult de jumatăte dintre români (58%) iau în calcul limitarea cheltuielilor de Sărbători. Principalul motiv invocat este atmosfera indusă de criza economică (58%). Cu toate aceste, 79% din români nu se tem de pierderea locului de muncă şi 50% declară că nu au datorii, rezultă dintr-un studiu al companiei de audit şi consultanţă Deloitte privind tendinţele de consum în perioada Sărbătorilor de iarnă.
Noile achiziţii sunt realizate în numele utilităţii, mai degrabă decât al superficialităţii, consumatorii favorizează acum produsele durabile în detrimentul celor efemere. Achiziţiile planificate sunt preferate celor realizate din impuls.
Astfel, potrivit studiului, toate tipurile de consumatori intenţionează să renunţe la cheltuielile impulsive şi să aleagă cadouri utile cu ocazia sărbătorilor de iarnă.
Produsele cosmetice şi parfumurile (46%) ocupă primul loc în topul cadourilor de Crăciun, fiind urmate de îmbrăcăminte şi încălţăminte (44%), bijuterii şi ceasuri (36%), obiecte de decor (35%), cărţi (35%), bani (33%), laptop (33%), bilete de călătorie (28%), produse alimentare sau băuturi (25%) şi telefoane mobile (23%), potrivit studiului Deloitte.
Femeile cumpără mai puţin
Majoritatea consumatorilor spun că pentru aceste Sărbători dispun de un buget similar cu cel de anul trecut, care era deja destul de mic. Potrivit studiului, femeile sunt mai afectate de criză şi