Designerii de jocuri video au parte de o nouă provocare: cum cercetătorii speră ca tinerii să devină interesaţi de istorie stând în faţa calculatorului, jocurile ar trebui să îmbine distracţia cu faptele reale
Gary Keith Brubaker, specialist în studiul jocurilor video, consideră că jocurile istorice ar trebui să realizeze un echilibru între acurateţea faptelor şi divertisment. "La fel ca filmele despre trecut, jocurile video adaptează povestea pentru platforma pe care rulează. Indiferent cât de limitate sunt ca volum de date istorice, jocurile pot fi un element care să le suscite interesul jucătorilor şi să îi determine să cerceteze mai mult istoria".
"Assassin's Creed II", lansat pe piaţă de Ubisoft, este un exemplu în acest sens. Acţiunea se derulează în Italia Renaşterii, iar protagonist este Ezio Auditore. Pe măsură ce jucătorii avansează, interacţionează cu tânărul Leonardo da Vinci, care îi furnizează lui Ezio numeroase instrumente, inclusiv o "maşină zburătoare".
Al Doilea Război Mondial a reprezentat, de-a lungul anilor, un cadru popular pentru jocurile tip "shooter". Electronic Arts a scos pe piaţă "The Saboteur", în care Rezistenţa franceză luptă împotriva ocupaţiei naziste şi care are un protagonist creat după un erou de război real. Jucătorii pot alege să joace ca Sean Devlin, inspirat de William Grover-Williams, campion de automobilism care era parte a echipei de curse Bugatti în anii '30. Tom French, designerul jocului, a declarat că, pentru mulţi, al Doilea Război Mondial înseamnă doar lupta soldaţilor, cele mai cunoscute fiind invazia din Normandia şi Pearl Harbor. "Speranţa mea este că, aducând aceste personaje mai aproape de cultura populară, vom suscita interesul oamenilor şi îi vom determina să cerceteze faptele istorice". (D.P.)
Designerii de jocuri video au parte de o nouă provocare: cum cercetătorii speră ca tiner