In jur de 45% dintre managerii de magazine online de jucarii cred ca jucariile cumparate pe Internet reprezinta intre 3-5% din toata piata, in timp ce 30% dintre ei cred ca procentul este mai mic de 3% din vanzarile totale, arata un studiu realizat pe 100 de magazine online de agentia de relatii publice Big Media.
Daca 45% dintre manageri cred ca piata online de jucarii este intre 3-5%, iar 30% cred ca este chiar mai mica, sunt si manageri mai optimisti in privinta vanzarilor online. Astfel 18% dintre acestia considera ca produsele pentru copii vandute online sunt intre 5-10% din piata totala, iar 7% dintre ei cred ca Internetul depaseste 10%, conform studiului Big Media, care are o marja de eroare de 1,9%.
In ceea ce priveste volumul vanzarilor in acest an, 62% dintre manageri afirma ca acesta a scazut fata de 2008, 28% spun ca a crescut, iar 10% - ca vanzarile de jucarii prin comert online au stagnat.
Dintre cei care au inregistrat afaceri mai mari anul acesta, 27% declara ca vanzarile au crescut cu mai putin de 5 procente, 17% dintre ei afirma ca evolutia a fost intre 5-10%, in timp ce 28% au observat cresteri ale vanzarilor de 10% si tot 28% dintre manageri au vandut cu 10-15% mai mult decat in 2008.
Daca majoritatea analistilor vad o posibila revenire a economiei abia la finalul anului viitor, managerii pesimisti de magazine online de jucarii sunt aproape egali ca numar cu cei optimisti.
Circa 38 % dintre respondenti considera ca piata va scadea, 36% cred ca va creste, iar 26% dintre manageri cred ca in 2010 volumul vanzarilor de jucarii online va fi comparabil cu cel din 2008.
Cei mai optimisti dintre comerciantii de jucarii pe Internet sunt cei care cu afaceri lansate de cel putin doi ani si care au reusit sa-si consolideze o retea de vanzari.
Pentru nou-intratii pe piata, 2009 a fost un an de crestere deoarece au of