Ziarul francez a avut cele mai multe înscrieri în cadrul programului „Ziarul meu gratuit“, derulat de Guvernul francez începând cu acest an. Aproape 160.000 de persoane cu vârste între 18 şi 24 de ani s-au înscris pentru a primi abonamente gratuite la una dintre cele 60 de publicaţii incluse în proiect. Cine a spus că tinerii nu mai citesc presa? Programul lansat de autorităţile franceze în urmă cu mai bine de o săptămână şi care oferă tinerilor cu vârste între 18 şi 24 de ani abonamente gratuite la aproape 60 de publicaţii naţionale şi regionale a avut un succes fulminant.
Nici editorii de presă şi nici autorităţile nu se aşteptau ca în doar câteva zile de la lansarea proiectului să se înscrie aproape 160.000 de tineri. Datele nu fac decât să conteste clişeele potrivit cărora, presa este „o media îmbătrânită“.
„În doar cinci zile, publicaţiile naţionale (cu excepţia „Aujourd’hui en France“, pentru moment) au depăşit cotele (stabilite în funcţie de vânzările fiecărui titlu) care le-au fost fixate“, a declarat Denis Bouchez, directorul Sindicatului naţional al presei cotidiene. Proiectul a fost propus de preşedintele francez Nicolas Sarkozy.
Datorită programului Guvernului francez publicaţiile naţionale au înregistrat o creştere a cererii de abonamente de 7%, în timp ce numărul abonamentelor ziarelor regionale a sărit cu 10%.
„Publicul-ţintă este sensibil la notorietatea ziarelor naţionale, iar audienţa presei locale şi regionale este mult mai fragmentată. Rezultatele sunt mai bune pentru ziarele regionale“, a precizat Vincent Bernadi, directorul Sindicatului presei cotidiene regionale, citat de „Le Monde“. Potrivit aceleiaşi publicaţii, ziarul regional „Ouest-France“ a atras 10,7% din înscrieri.
Guvernul francez vrea să crească bugetul
Un număr mare de solicitări a fost înregistra