România mai este încă atractivă pentru outsourcing IT, dar companiile realizează că acest lucru nu va ţine mult şi caută noi modalităţi de creştere a businessului. Pe la târgurile şi congresele mari de IT din lume, România încă mai obişnuieşte să se prezinte ca „the land of choice“ pentru outsourcing. Acest model de dezvoltare a pieţei IT autohtone nu este încă expirat complet, însă mai are puţin loc de creştere. Tot mai multe companii îşi dau
România mai este încă atractivă pentru outsourcing IT, dar companiile realizează că acest lucru nu va ţine mult şi caută noi modalităţi de creştere a businessului.
Pe la târgurile şi congresele mari de IT din lume, România încă mai obişnuieşte să se prezinte ca „the land of choice“ pentru outsourcing. Acest model de dezvoltare a pieţei IT autohtone nu este încă expirat complet, însă mai are puţin loc de creştere. Tot mai multe companii îşi dau seama că dacă produc valoare adăugată din proprietate intelectuală, pot câştiga mult mai bine. La început au fost numele mari, precum Softwin, Siveco ori TotalSoft, care au ieşit pe pieţele internaţionale cu produse de succes. Apoi, treptat, au prins curaj şi companiile mai mici, împinse din spate şi de realităţile pieţei. „Outsourcingul este un model de business cu dezvoltare lineară şi consumator intensiv de resurse umane“, spune Alexandru Lăpuşan, CEO şi partener al companiei de software şi servicii Zitec. „Dacă vrei să faci un euro în plus, trebuie să mai angajezi un om. Spre deosebire de acest model, cel bazat pe producţie de proprietate intelectuală are o dezvoltare exponenţială, faci un produs pe care îl vinzi de mai multe ori“, adaugă acesta, citând parcă din Radu Georgescu, preşedintele Grupului Gecad, unul dintre cei mai aprigi promotori ai dezvoltării de produse proprii în detrimentul outsourcingului, încă de pe vremea când era copreşedinte al Asociaţi