Radu Timis, antreprenorul care a construit unul dintre cele mai mari afaceri de familie din industria locala a mezelurilor, CrisTim, intentioneaza sa incheie pana la finalul acestui an un parteneriat cu un lant de supermarketuri german pentru a creste exporturile companiei in Europa Centrala si de Vest.
"Avem doi distribuitori noi in Londra care vor prelua distributia produselor noastre de saptamana viitoare, iar in acest moment suntem in discutii cu un lant de supermarketuri din Germania in care speram sa fim prezenti cu brandul propriu pana la finalul anului", a adaugat Timis. El nu a dezvaluit numele lantului german de supermarketuri, dar a mentionat ca acesta nu este prezent pe plan local.
CrisTim exporta in acest moment doar mezeluri fiert-afumate si conserve in Italia, Spania si Anglia, dupa ce Comisia Europeana a sistat, de la inceputul anului 2007 pana la finalul anului 2009, exporturile de carne de porc si produse procesate din carne de porc pe fondul cazurilor de pesta porcina inregistate pe plan local. Singura posibilitate de export permisa vizeaza produsele fiert-afumate (parizer, sunca, carnati etc.), supuse unui tratament termic de minimum 70 de grade Celsius.
Exporturi de peste 20 mil. euro
Producatorul intentioneaza sa creasca anul viitor procentele detinut de exporturi din bussinessul de mezeluri de la 5% la 20%, adica la intre 19 si 25 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF pe baza evolutiei companiei din acest an.
Daca Romania va relua insa exporturile de produse crud-uscate(salam de vara, salam de sibiu, babic, ghiudem etc.) si carne proaspata din 2010, dupa ce Comisia Europeana si-a dat recent acordul, producatorul de mezeluri sustine ca exporturile CrisTim vor creste chiar mai rapid. Omul de afaceri a decis sa extinda businessul CrisTim si pe alte piete deoarece este de parere ca nu este bine sa depinzi