Anvelopele pentru anotimpul rece sunt cele mai cumpărate produse în această perioadă. Pentru că vremea rea s-a instalat, maşinile trebuie să fie pregătite corespunzător, mai ales dacă şoferii au de gând să plece la drum lung. Cei mai câştigaţi la sosirea iernii sunt mecanicii auto care scot bani frumoşi de pe urma şoferilor. Un mic calcul al unui mecanic arată că proprietarii de maşini ar trebui să scoată din buzunar aproximativ 1.200 de lei dacă vor ca maşinile lor să fie pregătite corespunzător pentru iarnă.
„Costurile pregătirilor sunt ridicate, asta dacă ne gândim că numai schimbarea anvelopelor costă câteva sute de lei. Anvelopele de vară trebuie schimbate cu cele de iarnă atunci când mercurul din termometre coboară sub şapte grade. Un set de cauciucuri pentru sezonul rece costă între 400 şi 4.000 de lei, în funcţie de marcă, model şi dimensiune”, a declarat Florin Molnar, mecanic auto.
Manopera, mai scumpă decât piesele
Tot el spune că în ultima perioadă arădenii au apelat tot mai des la serviciile lui pentru a-şi schimba vechile anvelope. Manopera în toată această afacere ajunge la aproximativ 50 de lei. Şoferii care au însă deja un set de anvelope de iarnă vor trebui să meargă direct la vulcanizare, unde vor lăsa între 100 şi 200 de lei, pentru schimbarea lor. Răzvan Safta este şofer de meserie şi întreţine două autoturisme. Ne-a mărturisit că de fiecare dată când merge cu maşinile la service, pentru orice fel de schimb, plăteşte mult mai mult pe manoperă decât pe piese.
„Pentru iarna asta am fost cu Dacia la verificarea uleiului, bujiilor, a filtrelor, a sistemului de iluminare şi a frânelor. O inspecţie de acest gen, într-un service autorizat, m-a costat aproximativ 200 de lei, când piesele nu au fost mai mult de 80 de lei, dar am fost nevoit să o fac”, a spus Răzvan Safta. Pentru cei care vor să meargă la munte, lanţuri