Criza acută ce a pus stăpânire pe mai toate domeniile de activitate îşi pune amprenta şi în difuzarea presei din Mangalia. Dacă anul 2007 a fost unul de glorie pentru difuzorii de presă la nivel local - existau cică 50 de chioşcuri pentru difuzarea presei, în localitate şi în staţiuni -, iată că 2009 a însemnat un final sumbru pentru mai bine de 80% dintre acestea.
În urmă cu doi - trei ani, punctele de difuzare a presei îşi făceau o concurenţă acerbă. Apăruseră deja câte 2 - 3 chioşcuri pe mai puţin de 100 de metri pătraţi, iar vânzătorii - mulţi plătiţi în funcţie de încasări - îşi frecau mâinile de bucurie. Începutul lui 2009 a depăşit însă toate aşteptările sumbre. În numai câteva luni, au mai rămas în Mangalia numai şase sau şapte puncte de comercializare a presei. Care, în lipsa concurenţei, o duc din ce în ce mai bine.
Cea mai mare firmă din localitate şi-a tras, cel puţin deocamdată, obloanele, o dată cu decesul subit al patronului. La chioşcurile respective, odată cele mai numeroase din localitate, care acum sunt goale, se vede câte un cartonaş: „Concediu de odihnă".
Rodipet-ul pare să prospere, mai ales că aici vânzătorii fac şi ore suplimentare, comercializând presa până seara târziu. La fel de bine le merge şi micilor chioşcuri, vreo patru la număr, care fac cu greu faţă asaltului mangalioţilor. Aceştia, în anumite zile ale săptămânii, se postează de la şase dimineaţa pentru a „prinde" celebrele, de acum, ziare „cu carte". Cozile de la aceste chioşcuri de ziare au intrat, la Mangalia, în banalul cotidian, mulţi dintre localnici, privaţi de puncte de difuzare a presei la ei în cartier, străbătând mai bine de jumătate de oraş pentru un ziar sau o revistă. Comentarii (0) Scrie comentariu (va rugam aveti rabdare pana acesta va fi moderat)
Nume
Comentariumicsoreaza | mareste
Am citit si accept Regulile pentru pos