Totalul autoturismelor noi vândute în ultimii 11 ani pe piaţa din România a ajuns la circa 1,73 de milioane de unităţi, dintre care puţin peste 880.000 de maşini au fost importate. Către ce modele şi mărci s-au îndreptat preferinţele românilor? Dacă în privinţa autoturismelor din producţia internă situaţia e simplă, cu Dacia şi Daewoo ocupând locurile 1 şi 2 din punct de vedere al volumelor comercializate la noi în ţară, bătălia cea mai grea se dă pe segmentul de i
Totalul autoturismelor noi vândute în ultimii 11 ani pe piaţa din România a ajuns la circa 1,73 de milioane de unităţi, dintre care puţin peste 880.000 de maşini au fost importate. Către ce modele şi mărci s-au îndreptat preferinţele românilor?
Dacă în privinţa autoturismelor din producţia internă situaţia e simplă, cu Dacia şi Daewoo ocupând locurile 1 şi 2 din punct de vedere al volumelor comercializate la noi în ţară, bătălia cea mai grea se dă pe segmentul de import, atât din punuct de vedere al mărcilor cât şi al modelelor prezente.
Topul primelor 10 mărci
Aşa cum era de aşteptat, locul 1 în privinţa mărcilor prezente pe piaţa locală este ocupat de Renault, care a reuşit comercializarea a 138.737 maşini în perioada de timp analizată.
Locul doi în clasamentul mărcilor de autoturisme din import este ocupat de Skoda, cu 113.195 de unităţi vândute în circa un deceniu pe piaţa românească.
Urmează Volkswagen, cu 100.197 de maşini, iar locul patru este ocupat tot de o marcă germană, Opel, cu 66.647 de maşini vândute.
Ford deţine locul cinci, reuşind să însumeze 64.721 de autoturisme comercializate în România.
Topul este completat de Peugeot, cu 63.622 maşini, Hyundai, cu 51.219 autoturisme, Fiat (41.199), Chevrolet (40.025) şi Toyota, cu 35.121 autoturisme vândute în ultimii 11 ani în România.
Topul primelor 10 modele
Ca mai vândută maşină nouă în ulti