Cam asa scria Cornel Nistorescu despre situatia presei santajiste in urma cu multi ani, pe cind el nu era cel de acum. Ziarul Ziua condus de Rosca Stanescu pe atunci este vedeta materialului despre santajarea multinationalelor. Lucram pe atunci la EVZ si stiu ca directorul Nistorescu l-a semnat in print desi online apare nesemnat, tot in print erau si multe reclame si articole scanate pentru ilustrarea articolului. Cititi ce-a mai ramas intr-un colt de arhiva evz aici. Citez fragmente:
Disperate dupa publicitate, ziarele autohtone fara audienta sar la gitul elefantilor economiei mondiale prezenti in Romania
Cu ceva luni in urma, “Curierul National” publica articole explozive despre Afacerea RomTelecom. Ele ii vizau pe grecii de la OTE, cei care asigura managementul societatii. N-a mai trecut mult si pagini de publicitate de la compania nationala de telefonie fixa au inceput sa apara si in ziarul fratilor Paunescu. Ba, intr-un numar, “Curierul National”, ziar discret, de familie, a avut parte chiar de doua pagini complete de publicitate de la nimeni altcineva decit RomTelecom! Ce se poate intelege din asta? Ce inteleg investitorii straini? Ce cred politicienii si comunitatea profesionala a ziaristilor si editorilor” Pentru a intelege mai bine ce se intimpla pe piata romaneasca de media si pe cea de publicitate, e necesar sa aruncam o privire asupra situatiei din cele doua domenii.
Marile firme multinationale consumatoare de publicitate si-au restrins oferta la titlurile consacrate, rezumindu-se la campanii publicitare desfasurate in primele trei, uneori primele cinci cotidiene centrale ale Romaniei. Asa se face ca ziarele din coada plutonului au ramas cu mina goala. Vind putine exemplare si sint obligate sa reduca tarifele de publicitate, sa accepte si difuzarea de publicitate in schimbul unor bunuri sau servicii (asa-numitele contracte