Ieri, la Timisoara, omul de afaceri Iulian Dascalu a inaugurat extinderea proiectului Iulius Mall, care a devenit cele mai mare mall din afara Capitalei, la mai putin de o luna dupa ce in Bucuresti a fost deschis proiectul Cotroceni Park, cel mai mare mall de acest gen din Romania.
Amandoua au atributul de "cel mai mare mall" - Cotroceni Park in Bucuresti (76.000 mp suprafata inchiriabila) si Iulius Mall Timisoara in afara Capitalei (64.000 mp suprafata inchiriabila) - dar asemanarile dintre cele doua proiecte se cam opresc aici si la o serie de chiriasi mari, precum Zara, Starbucks, Cinema City, Intersport, KFC sau Diverta, prezenti in ambele proiecte.
Trecand de aceste aspecte, proiectele sunt aproape complet diferite: Cotroceni Park are o forma destul de simpla - un triunghi pe laturile caruia se intind cele 220 de magazine, in timp ce proiectul lui Iulian Dascalu poate fi considerat "intortocheat", aceasta fiind chiar una dintre temele propuse arhitectilor, de a face spatiile sa semene cu un labirint.
Ideea poate fi riscanta, in conditiile in care o parte dintre cumparatori prefera formele simple, pentru a gasi mai usor magazinele preferate, dar reprezentantii mallului spun ca oamenii s-au obisnuit, iar surpriza de a gasi un nou spatiu pe care nu il cunosteai sau prezenta unor zone care ofera o intimitate mai mare compenseaza acest lucru. In plus, proiectul din Timisoara a fost dezvoltat in doua faze distincte, astfel ca cele doua zone vor fi mai greu asimilate drept un singur proiect de catre cumparatori.
Lemn vs. sticla
Spre deosebire de Cotroceni Park, unde spatiile sunt extrem de largi, iar numeroase zone au lumina naturala - cupola de sticla din centru, de 4,300 de metri patrati, reprezentand ea singura o atractie pentru vizitatori - in proiectele Iulius Mall, in schimb, domina ornamentele din lemn, iar spatiile sun