Lucrarile de constructie la tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate, din cadrul magistralei V, vor costa 883 mil. euro, 45% din finantare fiind asigurata de banca Europeana de Investitii (BEI), restul finantarii, de 488 mil. euro, urmand sa fie asigurata din bugetul de stat.
Initial, estimarile indicau o valoare de 700 mil. euro a investitiei in acest tronson.
Intreaga linie de metrou care va lega cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei va avea o lungime de 9 km si 14 statii.
Constructorul urmeaza sa fie selectat cel mai devreme in primavara anului viitor, iar din iulie 2010 pot incepe efectiv lucrarile de constructie, potrivit ministrului interimar al transporturilor Radu Berceanu.
"Nu avem o problema cu sursele de finantare, fie ele rambursabile sau nu. Avem o problema cu cuantumul pe care il putem cheltui din finantarile pe care le atragem, care este conditionat de bugetul de stat. Ritmul lucrarilor va depinde strict de ritmul alocarii bugetare, dar in primvara, daca nu vor exista contestatii, va fi ales constructorul, iar lucrarile pot incepe in vara."
Lucrarile pentru primul tronson al magistralei care va uni Drumul Taberei si Pantelimon vizeaza constructia statiilor, a tunelelor si a galeriilor si costurile de proiectare.
Lucrarile de constructie la tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate, din cadrul magistralei V, vor costa 883 mil. euro, 45% din finantare fiind asigurata de banca Europeana de Investitii (BEI), restul finantarii, de 488 mil. euro, urmand sa fie asigurata din bugetul de stat.
Initial, estimarile indicau o valoare de 700 mil. euro a investitiei in acest tronson.
Intreaga linie de metrou care va lega cartierul Drumul Taberei de centrul Capitalei va avea o lungime de 9 km si 14 statii.
Constructorul urmeaza sa fie selectat cel mai devreme in primavara anului viitor, iar di