Atacurile violente ale lui Traian Băsescu şi ale susţinătorilor săi la adresa presei fac parte dintr-o strategie electorală menită să îl salveze pe şeful statului de imaginea proastă a guvernării Boc, de scandalurile Udrea şi Ridzi şi de lipsa de soluţii pentru criza economică şi politică.
Campania electorală a lui Traian Băsescu se axează aproape în totalitate pe atacurile violente la adresa presei, atacuri prezente în toate discursurile susţinute în faţa alegătorilor, în ţară, în toate intervenţiile sale televizate, ba chiar şi în spoturile publicitare concepute de firma de consultanţă care lucrează pentru el. În loc de program politic, de soluţii pentru criză, de priorităţile de politică externă, discursurile electorale ale lui Traian Băsescu şi ale susţinătorilor săi se referă la Dan Voiculescu, Sorin Ovidiu Vântu, Mihai Gâdea, Mircea Badea, Sorin Roşca Stănescu etc., aceştia fiind prezentaţi drept "duşmani ai poporului".
Comunicarea campaniei prezidenţiale a început să capete accente isterice, susţinătorii lui Traian Băsescu lăsându-se pradă căderilor nervoase în timpul emisiunilor televizate pe care le părăsesc atunci când nu le convine atitudinea moderatorilor sau a interlocutorilor. Totodată, internetul este inundat de clipuri electorale cu referiri directe la ziarişti, în care criticii lui Băsescu sunt parodiaţi şi românii sunt îndemnaţi să nu se mai uite la televiziunile de ştiri. Isteria antipresă a pedeliştilor este premeditată şi încearcă să inducă ideea că preşedintele este o victimă a manipulării ziariştilor.
Ridicarea unei anumite părţi a ziariştilor la rang de "duşmani ai poporului" este o strategie a consultanţilor lui Băsescu prin care se încearcă să se explice scăderea popularităţii preşedintelui din vina exclusivă a presei, îndepărtându-l pe acesta de problemele economice ale ţării şi imaginea dezastruoasă