Chiar dacă primarul Radu Mazăre a dat dispoziţii ca trotuarele să nu aibă mai mult de un metru lăţime, de preferat jumătate de metru, Codul Rutier spune clar că lăţimea minimă trebuie să fie de 1 - 1,5 metri.
Promisiunea primarului Radu Mazăre de acum două zile, de la vizita pe care a făcut-o la şantierul de lucru de la podul de tramvaie din Km 4 - 5, referitoare la micşorarea dimensiunii trotuarelor pentru a-i împiedica pe constănţeni să mai parcheze, este pe cale să devină reală.
În plină campanie electorală, aşa cum se întâmplă de obicei, edilul constănţean străbate oraşul în lung şi-n lat, inspectând lucrările care se realizează în municipiu, indiferent de natura lor. Aşa s-a întâmplat şi miercuri, când primarul a venit să vadă cum decurg reparaţiile la podul de tramvaie din Km 4 - 5, care va deveni, de anul viitor, pasaj rutier. Supărat că, pe traseul pe care l-a parcurs până să ajungă în zona unde se realizează lucrările, a văzut numai maşini parcate pe trotuare, Mazăre a luat o decizie: se vor micşora toate trotuarele care se vor reabilita sau construi de acum înainte. Dimensiunea maximă pe care acesta a impus-o fost un metru, de preferat jumătate de metru. „Nu vreau ca să asfaltăm noi trotuare şi apoi a doua zi să vedem că sunt realizate parcări ad-hoc, aşa cum ne-a învăţat viaţa. Nu vreau să mai văd trotuar mai lat de un metru maximum", susţine primarul în urmă cu două zile.
Dimensiunile, stabilite prin hotărâri de Consiliu Local
Am încercat să aflăm care sunt de fapt normele legale pe care autorităţile locale, dar şi cele din domeniu - care se ocupă cu refacerea trotuarelor - trebuie să le respecte. Am aflat însă că de fapt frâiele se află chiar în mâna autorităţilor locale, singurele care decid astfel de proceduri. Am intenţionat să aflăm şi părerea unui specialist în domeniu din cadrul Primăriei Constanţa, mai exact a directorului