Primul deceniu din noul mileniu a fost marcat de ascensiunea unei tehnologii pe care unii au numit-o cea mai importanta descoperire a omenirii, de pana acum, insa, despre care altii cred ca este o forta distructiva: Internetul.
La inceputurile Internetului, toata lumea vorbea despre faptul ca noua tehnologie o sa schimbe lumea pentru totdeauna si o sa ne conduca spre o utopie tehnologica. Ceea ce ar putea fi adevarat, in cele din urma, dar, pana sa ajungem acolo, se pare ca trebuie sa trecem printr-o perioada pe care economistul Joseph Schumpeter a numit-o "distrugere creativa".
De la ziare si reviste, carti, muzica, filme la telecomunicatii, retail, hoteluri sau companii aeriene, o multime de sectoare au avut de suferit din cauza Internetului, cred analistii de la Newsweek.
Aceasta tehnologie a prosperat in orice domeniu in care companiile se bazau pe publicitate pentru profit sau in locurile unde era o lipsa de transparenta sau de concurenta.
Industria mediatica traditionala (ziare/reviste, radio, TV) a fost in prima linie din acest "razboi" si nu a facut fata prea bine. Publicatiile au avut de suferit pentru ca managerii lor nu si-au dat seama ca baza afacerii pe care o conduc este informatia, nu tiparirea lor pe o bucata de hartie si apoi distribuirea acestui mediu fizic. Ziarele si revistele au inceput prea tarziu si prea greoi sa-si faca aparitia pe Internet. Greu de crezut ca tocmai un sector al carui principal scop este sa afle lucruri noi, a fost printre ultimele care au "descoperit" mediul nou al Internetului.
Publicatiile dispar una cate una pentru ca Internetul le-a furat monopolul asupra distribuirii de informatii si asupra micii publicitati, pentru care taxau sume considerabile. Apoi, au aparut site-uri specializate pe mica publicitate, de exemplu, gen Craigslists, care ofereau acest seviciu gr