Dupa cinci ani de crestere, anul acesta ar putea aduce pentru Heineken Romania, al doilea mare jucator de pe piata locala a berii, o stagnare a afacerilor sau chiar o usoara scadere. Cu toate acestea, Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania, sustine ca adaptarea companiei la tendintele din piata s-a realizat rapid, fara reduceri abrupte de costuri, aceste masuri facand parte din strategia de zi cu zi a producatorului.
“Criza economica nu s-a incheiat inca. Sunt semne pozitive in SUA si in Europa de Vest, insa Romania este inca in recesiune si nu ma astept la o revenire miraculoasa a industriei de bere in ultimul trimestru, ar fi naiv”, declara Jan Derck van Karnebeek (foto).
Potrivit acestuia, doua lucruri sunt importante pentru compania pe care o conduce, indiferent de contextul economic pe care il traverseaza: atentia pentru branduri si pentru raportul pret-calitate.
“Vindem branduri si pe perioada de criza si trebuie sa avem in permanenta o atentie deosebita pentru raportul pret-calitate. De ce sa ii dai consumatorului o promotie in care poate sa castige o masina, cand mai bine sa le oferi un produs de calitate la un pret bun in magazine”, explica oficialul Heineken Romania.
Compania nu a schimbat structura distribuitorilor si a redus stocurile din prima parte a acestui an. In plus, Heineken a finalizat bugetul pentru anul 2010, “unul realist”, dupa cum mentioneaza directorul general, care se asteapta la un nou an de incertitudine economica.
“Suntem mai atenti la cerintele consumatorilor, ai retailerilor. Pe timp de criza este bine sa faci ce ai facut ieri si un pic mai bine. Am redus stocurile din prima parte a anului, trebuie sa ai suficiente stocuri pentru cererea din piata, dar nu peste”, spune Jan Derck van Karnebeek.
Totodata, anul acesta Heineken Romania a renuntat la brandul Ciuc Winter, alegand