In politica de preturi a companiilor aeriene este o "bulversare totala", toate reducerile ce depasesc 20% la biletele de avion vizand pastrarea cotei de piata. S-a ajuns astfel in situatia ca operatorii de linie regulata sa "arunce" pe piata bilete chiar si de 9 euro (fara taxe incluse), tarif care in urma cu un an era rar intalnit si in oferta operatorilor low-cost.
Companiile aeriene romanesti de linie regulata (Tarom si Carpatair), dar si cele internationale care opereaza pe piata locala si-au adaptat anul acesta strategia de marketing, in conditiile in care traficul aerian s-a redus cu cel putin 10% de la inceputul anului.
Operatorii aerieni au "aruncat" in piata bilete de 9 euro (fara taxe incluse) catre destinatii externe, bilete de pana la trei ori mai ieftine la clasa business, dar si pachete ce includ pe langa biletele dus-intors si doua nopti de cazare la un hotel de cinci stele.
"Este o bulversare totala ce s-a intamplat cu politica de preturi din aviatie. Era de asteptat ca intr-un an de criza sa se diminueze cererea pentru transportul aerian, adica sa scada numarul de pasageri. Ca reactie la acest fenomen, modificarea politicii tarifare pare cea mai rapida si eficienta metoda", a declarat Paula Ardelean, vicepresident sales al companiei aeriene Carpatair, principalul competitor al operatorului de stat Tarom pe piata aeriana de linie regulata, estimata la 400 mil. euro (fara a include cursele companiilor low-cost).
Oferta supradimensionata
In primele opt luni din acest an Carpatair a raportat o cifra de afaceri de 45 de milioane de euro, in scadere cu 20% fata de aceeasi perioada din 2008.
"Nu am scazut pretul tuturor biletelor, dar am introdus tarife noi, unele promotionale de genul 29, 49, 69 euro plus taxe de aeroport. Au fost oferte legate de anumite evenimente, pe o anumita perioada de timp. Anul acesta