Succesul producătorului auto Dacia pe piaţa germană, ca urmare a programului de înnoire a parcului auto, scoate din pragul falimentului transportatorul feroviar de marfă deţinut de stat.
CFR Marfă, a cărei activitate a fost grav afectată de criza economică în acest an, a încheiat un contract pe o perioadă de trei ani cu Automobile Dacia prin care s-a angajat să transporte autoturismele produse la uzina de la Mioveni în Germania. Primul transport a fost realizat în decursul acestei săptămâni, a anunţat ieri compania. Trenul a fost încărcat cu 220 de automobile şi a ajuns la destinaţie după 17 ore, mai puţin cu opt ore faţă durata preconizată, potrivit companiei. Înainte de acest transport, autoturismele Dacia ajungeau pe piaţa vestică pe calea rutieră.
Două trenuri pe săptămână
CFR Marfă va continua livrările cu o frecvenţă de două trenuri pe săptămână.
Contactat telefonic, directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi, ne-a spus că înţelegerea cu Dacia este ca toate livrările către Germania să fie realizate prin intermediul căii ferate. „Avem o relaţie bună cu Dacia. Asigurăm deja de doi ani transportul spre Franţa”, ne-a spus Frăsinoi. El a menţionat că nu poate oferi detalii financiare despre contract, arătând doar că este un bun început în redresarea companiei.
Un alt proiect al CFR Marfă, şi anume transportul Ro-La (camioanele auto să fie transportate pe calea ferată) a intrat în stand-by pentru că nu s-a acordat subvenţia necesară, potrivit lui Frăsinoi. În primul semestru, veniturile companiei au scăzut cu 40%, la 515 milioane lei.