Din 15 noiembrie intră în vigoare noul plan de transport în comun al societăţii locale Tursib iar după 26 de ani, troleele sunt trimise în şomaj cu tot cu şoferi. Dispariţia troleibuzelor este pusă de Tursib şi Primărie pe seama cheltuielilor prea mari de întreţinere. Sâmbătă a fost o zi obişnuită de weekend pentru cei mai mulţi sibieni. Zi obişnuită de lucru şi pentru Vasile Cinezan şi Paul Deaconu, doi şoferi de troleibuz la Tursib. Deosebirea este că pentru ei a fost ultima zi de lucru.
Cei doi, împreună cu alţi opt şoferi sunt de luni şomeri pentru că posturile lor s-au desfiinţat odată cu „Noul Tursib“ şi renunţarea la troleibuze. “Aveam 20 de şoferi pe troleibuz, dar şapte şi-au luat permis pentru autobuz şi trei se pensionează”, explica în biroul lui, sâmbătă dimineaţă, la 5.45, inginerul Titel Banea, şef de coloană la Tursib, întrerupt de telefonul omului său, Vasile Cinezan, care îl anunţa că iese pe traseu cu T1.
Elveţienele neobosite
La poarta Tursib, două bătrânele troleibuze elveţiene stau gata de plecare pe acealaşi traseu, T1, Gară Dumbrava şi retur. „T2 nu iese decât la 6.30“, ţine să precizeze inginerul Banea, salutându-şi apoi trist oamenii. Troleele nu pot pleca însă din cauza unui autobuz parcat în faţa lor şi Paul Deaconu, şofer de troleibuz de 26 de ani, ca şi Vasile Cinezan, strigă spre portar să-l cheme pe colegul de pe autobuz. Apare în cele din urmă un tinerel cu gura până la urechi:„Ce-i nea Deaconu? Nu încapi?” Şoferul îi mormăie un răspuns şi se suie la volan. Nu prea are chef de vorbă şi pare copleşit de necazuri. “O zi obişnuită..ce să mai facem” spune el plecând spre Dumbravă.
"Primăria a îngropat ecologia"
Colegul său, Vasile Cinezan, e mai deschis şi, deşi vorbeşte calm conducând ultima oară troleibuzul, din vorbele lui răzbate mânia. Nu şi-a închipuit niciodată că nu va ieşi la