- Economic - nr. 419 / 14 Noiembrie, 2009 In ciuda faptului ca una dintre directiile de actiune ale inca actualului premier Emil Boc a fost, inca de la investirea Guvernului condus de domnia-sa, eliminarea unor privilegii, inclusiv salariale, pentru unii actuali sau fosti angajati la stat, lucrurile nu sunt limpezi nici pana astazi. Chiar daca intre timp a fost promulgata Legea salarizarii unice in sistemul bugetar, eliminarea privilegiilor de care se bucura multi dintre cei care au lucrat sau lucreaza in sistemul bugetar de stat nu este un lucru atat de usor pe cat se crede. In primul rand, o lege nu poate fi aplicata retroactiv, prin urmare aceste privilegii raman; cei care beneficiaza de salarii mari sau pensii mari, in raport cu ale majoritatii populatiei, raman cu acestea. Desigur, sunt alte instrumente prin care din aceste venituri se pot face cote parti pentru vistieria statului, prin instrumente economice, dar acum, in prag de alegeri prezidentiale, nimeni nu scoate o vorba. Impozitarea acestor venituri "nesimtit de mari", ca sa-l citam pe domnul Emil Boc, nu este una care sa se produca de azi pe manie, ea implicand si alte masuri suplimentare, cert este ca se numara printre solutiile vazute de catre specialisti in vederea diminuarii "risipei banului public". Chestiunea este si una de moralitate, pana la urma, daca vom retine ca, de fapt, cei mai multi beneficiari ai acestor legi nu au contribuit la asigurarile sociale cu cote-parti, asa cum cer legile noastre, pentru simplul motiv ca fie unele categorii de salariati nu au fost obligate la plata acestor contributii sociale, precum cei care au imbracat o haina militara sau au devenit functionari de stat cu statut special, fie ca, prin diverse tertipuri, pentru unele categorii, s-au prevazut, prin legi speciale, derogari de la aceste obligatii de plata. Insusi presedintele tarii, domnul Traian Basescu,