Pentru multi proprietari de afaceri mici, recesiunea a creat o presiune fara precedent pentru a diminua costurile si implicit numarul angajatilor. Avand de ales intre a fi creativi sau a-si inchide afacerea, multi proprietari au trebuit sa inventeze metode pentru a creste productivitatea, mentinand in acelasi timp numarul angajatilor.
Wall Street Journal a adunat sapte astfel de metode, pe care le puteti citi mai jos:
1. Usurati tensiunea provocata de concedieri
Angajatii care nu si-au pierdut posturile - si chiar aceia care nu au fost martorii disponibilizarilor - sunt supusi unui stres din ce in ce mai mare.
"Pe de-o parte sunt ingrijorati ca vor fi concediati, iar pe de alta, au si mai mult de lucru", sustine Christine Probett, profesor de resurse umane la Universitatea San Diego. Potrivit acesteia, acum nu este momentul de a renunta la sedinte. De fapt, angajatii ar fi chiar dornici de intalniri mai dese.
Si daca este posibil, managerii ar trebui sa isi asigure agajatii ca posturile lor nu sunt in pericol. "Atunci cand ei sunt ingrijorati in legatura cu siguranta job-ului, nu mai muncesc la fel de mult; petrec din ce in ce mai mult speculand in jurul acestei posibilitati", crede Probett.
2. Prioritizeaza task-urile
Chiar si atunci cand companiile cer mai mult de la angajati, acestia ar trebui sa fie ajutati, spune Jay Weiss, de la o firma de consultanta in management. Acest ajutor ar putea consta in renuntarea la unele taskuri mai putin importante, sau chiar incurajarea angajatilor sa isi prioritizeze singuri sarcinile.
De exemplu, daca unele sarcini nu sunt atat de productive, dar totusi trebuie duse la bun sfarsit, atunci acestea ar trebui indeplinite mai rar.
3. Masurarea productivitatii
In acest caz, angajatorul poate defini standarde de product