Noul Citroën C3 a primit acum un caracter mai sportiv, după ce generaţia anterioară a fost considerată aproape exclusiv una destinată femeilor. Şi designul este mai curajos, iar C3 reuşeşte chiar să fie uşor agresiv, graţie grilei frontale. Marea noutate este însă parbrizul Zenith, de mari dimensiuni.
Provocare interesantă pentru Citroën. După ce a vândut peste 2 milioane de unităţi din vechea generaţie C3, constructorul francez aruncă acum pe piaţă un nou model, menit să înlocuiască şi să depăşească cifrele „părintelui" său. Originea noului C3 este evidentă, chiar dacă generaţia anterioară se remarca mai ales prin simplitate. Acum progresul este evident, ţinând de restilizarea blocurilor optice din faţă şi din spate, dar şi de imprimarea unei note de agresivitate, dată de grila frontală supradimensionată.
Totuşi, primul lucru pe care îl remarci când te întâlneşti cu noul Citroën C3 este parbrizul Zenith, care te şochează prin dimensiuni, dar beneficiile sale sunt evidente. Inovaţie proprie, acesta măreşte câmpul vizual al şoferului şi al pasagerului din dreapta cu 80° în sus, traversa superioară practic dispărând. Mai mult, asociat unor montanţi subţiri, dă senzaţia de vizibilitate nelimitată şi celor de pe bancheta din spate, putând să vorbim aproape de un acoperiş panoramic. Pentru situaţiile în care soarele este puternic, se pot trage cele două parasolare rigide, care, montate pe un tavan fals mobil, pot ajunge la nivelul unde sunt amplasate la maşinile obişnuite. Interiorul maşinii este şi el extrem de reuşit, având influenţe semnificative din zona premium. Calitatea materialelor este foarte bună, iar spaţiul pasagerilor din faţă este suficient, nu acelaşi lucru putându-se spune însă şi pentru cei din spate. Noul C3 este disponibil la vânzare în nu mai puţin de şapte motorizări, începând cu 1.1i (60 CP), 1.4i (75 CP), 1.4