În zilele Revoluţiei, familia Drăgoi a pozat pentru celebra revistă „Paris Match” cu raţiile de hrană pentru o lună expuse pe masa din sufragerie. Ce s-a schimbat între timp? Sursa: Vlad Stănescu
1 /.
În decembrie ’89, ziariştii occidentali umpluseră Bucureştiul. „Paris Match”, una dintre cele mai apreciate reviste din lume, a dedicat patru numere Revoluţiei române, patru coperţi de ediţie memorabile, cu imagini ce au făcut încojurul lumii. Fotograful Bruno Bachelet a ajuns în România încă de la primele ore ale Revoluţiei. Pe 23 decembrie, când în Bucureşti gloanţele încă zburau haotic şi încă mureau oameni nevinovaţi, jurnalistul parizian a realizat o fotografie ce sintetiza, într-un singur stop-cadru, viaţa a milioane de oameni după zeci de ani de regim comunist.
În poză nu erau tancuri, nu era sânge, nu era vreo baricadă. Era raţia de hrană pe o lună a unei familii obişnuite. Lupta pentru su pra vieţuire a românilor nu s-a dus în stradă, ci în bucătărie. Era locul în care fiecare îşi calcula viaţa în grame de carne. Zilele trecute, Vasile şi Sanda Drăgoi au reunit familia pentru un alt episod - „După 20 de ani”.
Căutările
Staţia de metrou Industriilor, 23 decembrie 1989. Bruno Bachelet trece prin controlul corporal, pentru că atacurile teroriştilor deveniseră o psihoză. Ajunsese la Bucureşti cu un tren de noapte, în care s-a urcat în fugă din Belgrad. Presat de timp, francezul căuta cu înfrigurare un cadru care să exprime realitatea românească în faţa întregii lumi.
Ideea pe care o avea în minte: micile bucurii ale unei familii într-o ţară în care numai în şoaptă se vorbea despre fericirea de a mânca o porţie de carne. Pentru că fata care l-a controlat i s-a părut amabilă, Bruno a întrebat-o dacă nu cumva cunoaşte o familie, cu doi copii, care l-ar putea ajuta să facă un articol despre raţiile l