Promovarea obiectivelor turistice costă aproximativ 500.000 de lei şi se derulează în 24 de luni. Toate staţiunile balneare, mănăstirile, monumentele istorice şi zonele montane sunt promovate de astăzi la târgurile de turism. Potenţialul turistic al judeţului Vâlcea este promovat de astăzi, timp de doi ani, cu fonduri de la Uniunea Europeană. La sediul Consiliului Judeţean (CJ) a fost demarat proiectul „Promovarea potenţialului turistic al judeţului”. Valoarea proiectului este de aproape 500.000 de lei, iar banii au venit de la Fondul European de Dezvoltare. „ Cu aceşti banii vom realiza materiale de promovare tipărite şi pe suport electronic şi un film de prezentare a judeţului. Va fi făcut şi un site turistic cu baze de date referitoare la spaţii de cazare, servicii şi evenimente. Toate aceste materiale vor fi prezentate la târgurile de turism din ţară care au loc în următoarele 24 de luni ”, a declarat Carmen Alexandrescu, directorul Direcţiei de Integrare Europeană din cadrul CJ Vâlcea. Vor mai fi făcute cunoscute Parcurile Naţionale Cozia şi Buila-Vânturariţa şi zonele montane Ţara Loviştei, Valea Lotrului şi Depresiunea Horezu.
Târgurile tradiţionale sunt prezentate
Alături de mănăstirile şi staţiunile din judeţ vor fi prezentate şi manifestările culturale: „Fagurele de aur”, „Cocoşul de Hurez”, „Învârtita Dorului”, „Brâul de aur”, „Târgul meşterilor populari din România”, „Florile Govorei”, „La izvorul fermecat”, „Cântecele Oltului”, „Festivalul Eco-Etno-Folk-Film” şi „Târgul internaţional al ţiganilor”. „ Vrem să dezvoltăm judeţul şi din punct de vedere economic. Avem o ofertă turistică foarte mare în comparaţie cu Dolj, Gorj, Olt şi Mehedinţi ”, a precizat Carmen Alexandrescu. În 2008, judeţul a fost vizitat de aproape 1.300.000 de turişti, din care peste 2.700 au fost străini.