Specialiştii în jurnalism spun că strategia magnatului media Rupert Murdoch în ceea ce priveşte internetul, după ce a anunţat că va bloca accesul la publicaţiile sale pe Google, ar putea să nu funcţioneze, relatează AFP. Ei avertizează că taxarea ediţiilor online nu îi va atrage pe consumatori. Magnatul australo-american a criticat vehement Google, săptămâna trecută, ameninţând cu blocarea accesului la conţinuturile sale furnizate de motorul de căutare, pintre care serviciul Google News care indexează site-urile de informaţii.
" Sunt persoane care se mulţumesc să ia tot ceea ce le interesează, să fure informaţiile noastre - afirmăm că ne fură informaţiile, pentru că se servesc de ele fără a plăti ", a spus Murdoch.
Grupul News Corporation a anunţat, de asemenea, că va introduce o taxă pentru accesarea ediţiilor online ale publicaţiilor pe care le deţine, printre care New York Post din Statele Unite, dar şi Times şi The Sun în Marea Britanie. Această măsură a fost deja aplicată pentru ediţia web a Wall Street Journal.
" Când vorbim de Rupert Murdoch, trebuie să ţinem cont de două lucruri. O posibilitate, pe care nu aş înlătura-o, date fiind reuşitele sale din trecut, este că are doi sau trei paşi în avans într-o chestiune pe care nimeni nu a înţeles-o încă. Dar cealaltă posibilitate este că el nu înţelege realmente (internetul), că face o greşeală colosală şi că nu realizează încă ", a comentat Dan Kennedy, profesor de jurnalism la universitatea Northeastern (Massachusetts).
" Cea mai importantă incursiune a sa pe internet a fost MySpace. A supraplătit şi a ales cel mai prost moment pentru a-l cumpăra ", remarcă Kennedy.
Ideea de a bloca accesul la conţinuturi pe Google "nu mi se pare excelentă în primă instanţă", spune Rick Edmonds, expert la Poynter Institute, o şcoală de jurnalism din Flori