Tudor Jidav, actualul director general la Aeroportului Heni Coandă - Otopeni, va conduce Compania Naţională a Aeroporturilor Bucureşti, care va fi funcţională din luna ianuarie 2010, a declarat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor.
„Oricare din cei doi directori actuali de la Otopeni şi Băneasa poate fi director. Eu tind să-l numesc pe directorul de la Otopeni (n.red.Tudor Jidav) care are o experienţă de peste 10 ani, în timp ce directorul de la Băneasa, George Mihalcea, este de doar cateva luni director de aeroport“, a declarat Berceanu, citat de Agerpres.
Ministrul a precizat că în ianuarie compania va fi funcţională şi că nu se vor crea noi posturi, urmând ca pentru o perioadă, instituţia nou creată să aibă un director general care să coordoneze unul din aeroporturi şi activitatea companiei, iar ulterior să existe un director general la companie şi doi directori adjuncţi, fiecare cu câte unul din aeroporturi în subordine.
În urma fuziunii va lua naştere Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, instituţie ce îşi va asigura sursele de finanţare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenţa, fonduri externe nerambursabile, acordate în condiţiile legii, precum şi forme legale de participare a capitalului privat şi alte surse legal constituite.
Sediul central al companiei va fi în Otopeni, iar capitalul social iniţial va fi de 143,7 milioane de lei.
La ora actuală, cele două aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor, restul de 20 de procente fiind deţinute de Fondul Proprietatea. Potrivit proiectului de fuziune, decizia este argumentată prin reducerea costurilor globale de exploatare, posibilitatea unui management şi a unei operări comune a aeropor