Gergo Szabo din Ungaria şi Daniel Ungur au fost campionii campionilor la cea de-a cincea ediţie a Sibiu Rally Show. Duelurile au fost pe muchie de cuţit în fazele finale ale „cursei campionilor” în variantă românească, la care au asistat peste 3000 de spectatori. Responsabilul de la start indică treizeci de secunde. Apoi cincisprezece. La zece motoarele încep să fie turate la maximum. 5,4,3,2,1... şi pneurile încearcă să facă faţă acceleraţiei apăsate la fund.
Urmează o linie dreaptă urmată de o trecere fie peste pod, fie pe sub pod, în funcţie de calea de rulare de pe care pleci. Trecerea pe sub te aduce la doar câţiva centimetri de zidul de beton.
Cea peste, aproape te aruncă în aer, depinde de viteză, şi imediat plonjezi într-un viraj strâns la stânga care te-ar face să zbori prin uşa din dreapta dacă nu ai fi bine strâns în chingi.
Vorbesc desigur din postura de copilot, trăită într-una din rundele preliminare la dreapta celui care avea să ajungă campion la Clasa A, Daniel Ungur pe un Citroen C2R2. Succesiunea prezentată în deschidere este doar începutul unui roller-coaster în care vagonetele bine înfipte în şine sunt înlocuite de bolizii din campionatul naţional de raliuri.
Pista de rally-cross de la Sibiu, singura din România unde se poate alerga în paralel, a fost şi în acest an decorul perfect pentru Sibiu Rally Show, varianta românească a „cursei campionilor”. Sau aproape perfect dacă ar fi să luăm în considerare spusele reprezentantului organizatorilor, Berti Panaiot, care, pentru a mai adăuga un plus de spectacol şi-ar fi dorit o pistă acoperită cu zăpadă.
Pentru prima oară în istoria de cinci ani a competiţiei au fost acceptate în concurs şi maşinile cu tracţiune pe două roţi, care au concurat la clasa A, la fel ca şi în campionatul naţional de raliuri.
Un maghiar