Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa a găsit o primă soluţie pentru descongestionarea traficului aglomerat de pe DN 39 Constanţa - Mangalia, pe perioada sezonului estival
Tronsonul de drum începând de la sensul giratoriu situat la intrarea în Eforie Nord şi până aproape de ieşirea din această localitate va fi extins cu încă o bandă. Lucrările au fost demarate în urmă cu câteva zile.
În vara acestui an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa, a organizat o licitaţie în vederea refacerii sistemului rutier pe DN 39. Contractul având ca obiect „Refacerea sistemului rutier şi a podeţelor de pe DN 39 km 9+240-14+000" se derulează pe tronsonul Agigea-Eforie. Pentru acest contract de lucrări s-au primit nu mai puţin de cinci oferte. Dintre acestea, cea mai convenabilă a fost pentru autoritatea contractantă cea a SC Colas Drumuri SRL, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Valoarea estimată a lucrărilor a fost de 18.017.647 lei fără TVA, preţul de atribuire fiind de 9.302.223,56 lei fără TVA, adică de aproximativ 11 miliarde lei vechi. Câştigătoarea licitaţiei nu are subcontractori. Contractul a fost atribuit pe data de 5 octombrie.
Directorul coordonator al DRDP Constanţa, Ibram Aidîn, ne-a declarat că extinderea cu o bandă a acestui tronson de drum este o primă soluţie parţială pentru descongestionarea traficului pe varianta ocolitoare din Eforie Nord.
Bandă reversibilă
„Dorim să creăm trei benzi de circulaţie, în aşa fel încât să existe două benzi spre Mangalia sau în sens invers, când turiştii pleacă spre casă", ne-a declarat directorul DRDP Constanţa. Aşadar, această a treia bandă va fi una reversibilă, după cum a precizat Ibram Aidîn, astfel încât va putea fi utilizată în funcţie de afluenţa circulaţiei pe sensul către Mangalia, sau invers, c