Formula 1 se confrunta cu o serie de suisuri si coborasuri, in conditiile in care o parte din echipele sustinute de mari companii auto si-au anuntat retragerea din circuit din cauza costurilor mari implicate de participarea la aceasta competitie.
In decurs de doar patru zile, circuitul de Formula 1 a pierdut la mijlocul lui octombrie furnizorul exclusiv de anvelope Bridgestone, dar si echipa Toyota, care a renuntat sa mai participe la aceasta competitie, scrie Financial Times.
Mai mult, directorul executiv de la Renault, Carlos Ghosn, a declarat ca echipa franceza ar putea abandona participarea la cea mai renumita intrecere automobilistica din lume.
Companiile auto din Japonia, Honda si Toyota, au constatat ca, in prezent, costurile de participare la circuitul de Formula 1 sunt exagerat de mari, iar Renault ar putea ajunge la aceeasi concluzie. Nu pentru prima oara, fundatia financiara a acestui atat de mult iubit sport se cutremura.
Chiar si dupa un an de turbulente serioase, in care sponsorii s-au retras, echipele au amenintat sa abandoneze in masa participarea, iar scandalurile cu privire la fixarea datelor si locatiilor de organizare ale circuitului au izbucnit masiv, Formula 1 s-a confruntat rareori cu problemele pe care este nevoita sa le infrunte acum.
Toate acestea au concurat la redeschiderea unor "rani" ce au afectat competitia sportiva in aceasta vara, dupa ce Max Mosley, presedinte in acea perioada al Federatiei Internationale de Automobilism, a anuntat ca se va retrage din functie, iar Asociatia Echipelor din Formula 1 (FOTA) declara razboi bugetelor imense alocate de echipe competitiei automobilistice.
Echipele se retrag in masa
Reactia celor de la Ferrari cu privire la retragerea echipei Toyota, la putin timp dupa ce si Honda si BMW si-au anuntat aceleasi planuri, arata care este adevarul din spatele