Piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata s-a ridicat la 336 milioane de euro in al treilea trimestru al anului 2009, in crestere de la 308 milioane de euro in al doilea trimestru. Totusi, piata a scazut in primele trei trimestre ale anului cu 42,3% fata de aceeasi perioada a anului 2008, conform studiului GfK TEMAX ® Romania pentru al treilea trimestru al anului 2009.
Piata locala a produselor electrice monitorizate de GfK TEMAX a fost de 336 milioane de euro in al treilea trimestru al acestui an. Chiar daca rezultatele au fost mai bune decat in trimestrul anterior, in comparatie cu al treilea trimestru al anului 2008, piata a scazut cu 45,8%. Primele trei trimestre ale anului 2009 au totalizat 1000 milioane de euro, ceea ce inseamna 42,3% mai putin decat in aceeasi perioada a anului 2008.
Sectoarele electrocasnicelor mici si telecomunicatiilor au scazut cu 23,2% si 28,6% in primele trei trimestre ale anului. Vanzarile de electrocasnice mari au avut din nou un trimestru bun, comparativ cu inceputul anului 2009, dar fata de 2008, vanzarile au scazut cu 37,6%. Electronicele de larg consum au scazut, de asemenea, cu 43,3%, in timp ce sectorul foto a inregistrat o descrestere de 46,9% in 2009. Sectoarele IT si de echipamente de birou au avut cea mai slaba performanta, scazand cu 50,8%, respectiv cu 53,2%.
Piata aparatelelor electrocasnice mici s-a dovedit a fi mai rezistenta in fata crizei decat restul sectoarelor, in ciuda pierderilor pe aproape toate segmentele. Performanta negativa a electrocasnicelor mici s-a diminuat usor, ajungand la o rata de scadere de 25% in trimestrul al treilea, comparativ cu 27,6% in trimestrul 2 din acest an. Al treilea trimestru a atins cea mai mare valoare a vanzarilor din 2009: 18 milioane de euro. Acest lucru se datoreaza in special lunilor iulie - august. Aparatele de ras reprezinta u