Pentru a trece cu bine de această perioadă, managerii firmelor sunt sfătuiţi să-i trimită pe angajaţi să lucreze de la domiciliu, ca să poată astfel economisi sume mari de bani. Sursa: Adi Pîclişan
Din cauza contextului economic actual, tot mai multe companii îi trimit pe angajaţi să lucreze de acasă (reducându-şi cheltuielile cu chiria biroului), cel puţin câteva zile pe săptămână.
Un laptop performant, transmisie pe internet cu viteză optimă, telefon mobil şi capacitatea de organizare sunt principalele „calităţi” pe care un angajat trebuie să le aibă pentru a lucra competent de acasă sau de oriunde altundeva - de exemplu dintr-un club, din grădina de la ţară sau de pe o bancă din parc.
O soluţie de păstrare a personalului
Specialiştii atrag atenţia că, în România, ideea de serviciu este abordată, în general, tradiţionalist. Angajatul este „legat” de birou, ideea fixă a patronilor fiind că oamenii nu muncesc dacă nu sunt supravegheaţi. De aici necesitatea de a veni la serviciu şi chiar de a semna condica la sosire şi plecare, după cele opt ore de muncă.
Criza economică a atras nevoia de a face economii şi de a păstra, totodată, personalul calificat. În plus, i-a determinat pe numeroşi patroni să-ţi trimită angajaţii să lucreze de acasă.
Astfel, managerii pot renunţa la spaţiile prea largi închiriate ca birouri, câştigând mai mult decât au investit în dotarea IT mobilă. „În Fundaţia Post Privatizare (din Timişoara - n.r.) am aplicat metoda aceasta de acum doi ani. Angajaţii pot lucra de acasă, chiar şi din alte localităţi. Tot ce trebuie să facă e să ne anunţe şi să participe la şedinţa săptămânală a firmei”, povesteşte Peter Barta, directorul executiv al Fundaţiei Post Privatizare (FPP).
Managerul unei agenţii imobiliare din Bucureşti susţine că „munca de acasă” l-a salvat d