Compania Marinopoulos Coffee Company, operatorul cafenelelor Starbucks pe piata locala, este ultimul jucator din industrie care a decis sa se retraga din centrul comercial Liberty Center din sudul Capitalei dupa ce alte doua unitati, Testa Rossa si ACS, au tras obloanele.
"Luand in considerare contextul economic actual si evolutia Starbucks pe piata din Romania, am decis sa reanalizam prezenta noastra pe aceasta piata pentru a transmite valorile brandului Starbucks in cel mai eficient mod", a declarat pentru ZF Yannis Kalfakakos, directorul general al Marinopoulos Coffee Company. Cafeneaua de 300 de metri patrati si o capacitate de 153 de locuri era a doua ca marime din tara dupa Starbucks din Iulius Mall Cluj care avea 320 de metri patrati pe trei niveluri.
Liberty Center, deschis in urma cu un an, avea initial cinci cafenele distribuite pe cele trei niveluri, dar in prezent cine suna la informatii, la telefonul afisat pe site-ul companiei, pentru a intreba ce cafenele gaseste in mall va primi un raspuns scurt - " Costa Cofee".
Mai exista o cafenea, Cup&Cino, deschisa de Octavian Radu, proprietarul grupului RTC, dar unitatea nu este independenta, ci plasata in interiorul librariei Diverta. In rest, cine vrea sa bea o cafea merge in zona de food-court isi cumpara de la restaurantele fast-food, KFC, Burger King, McDonald's sau Spring Time.
In urma cu o luna, omul de afaceri Marius Ghenea, care a adus brandul Testa Rossa pentru prima data in Romania in Liberty Center, a inchis cafeneaua de 130 de metri patrati de la parterul centrului comercial in care a investit 250.000 de euro. Cauza? "Traficul scazut". Initial, Ghenea estima pentru 2009 sa depaseasca vanzari de 500.000 de euro cu prima cafenea.
Acelasi lucru s-a intamplat si cu cafeneaua ACS de la etajul unu al centrului comercial. Si Costa Coffee a pus problema retragerii, potrivit uno