Considera fiecare afacere un pion intr-un joc de sah, al carui rezultat nu putea fi decat unul favorabil. Aceasta a fost strategia de business a lui Bruce Wasserstein, care l-a propulsat in top si l-a trimis printre stelele nemuritoare ale Wall Street-ului.
Descris de colegii lui ca un om extrem de inzestrat, Bruce Wasserstein, o legenda a Wall Street-ului, decedat in urma cu o luna, a fost un pionier al preluarilor ostile si a ajutat la restructurarea sectorului de fuziunii si achizitii, scrie The New York Times. In 1987 el si-a expus pentru prima data planul de a "transforma Wall Street-ul". El nu a apucat insa finalul uneia dintre cele mai mari tranzactii in care era implicat: incercarea Kraft de a prelua compania britanica Cadbury.
Legendarul finantist a fost martorul multor schimbari pe piata de-a lungul deceniilor - de la era in care corporatiile faceau achizitii pe banda rulanta la boom-ul tehnologiei si la criza internetului de la inceputul de mileniu pana la panica din 2008. Wasserstein a decedat insa la jumatatea lunii octombrie a acestui an la varsta de 61 de ani.
Bancherul a fost presedintele si directorul executiv al Lazard, una dintre cele mai mari banci de investitii la nivel mondial, cu aproximativ 2.300 de angajati in 39 de orase din 24 de state din Europa, America de Nord, Asia, Australia, America Centrala si de Sud.
Afacerile sunt ca un joc de sah
Talentul in afaceri l-a mostenit de la tatal sau, un evreu care a emigrat la New York unde a pus bazele unei companii producatoare de panglici.
Pentru Wasserstein, a incheia afaceri era un joc de sah, in spatele fiecarei mutari stand o serie de strategii complexe. Uneori mutarile erau realizate la un cost foarte ridicat.
El nu a fost niciodata o persoana care accepta sa piarda, si astfel de multe ori ii presa pe clientii sai sa "se caute bine in buzunar