Piaţa auto din România continuă să scadă abrupt, deşi înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană cresc încă din luna iunie şi au intrat, în octombrie, pe un trend ascendent accentuat, reiese din datele prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România, în octombrie, cu 69,1%, la 7.572 de unităţi, de la 24.474 în aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce piaţa UE a crescut cu
Piaţa auto din România continuă să scadă abrupt, deşi înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană cresc încă din luna iunie şi au intrat, în octombrie, pe un trend ascendent accentuat, reiese din datele prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România, în octombrie, cu 69,1%, la 7.572 de unităţi, de la 24.474 în aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce piaţa UE a crescut cu 11,6%, de la 1,1 la 1,23 milioane de maşini, se arată într-un comunicat transmis luni de ACEA.
În primele zece luni ale anului, piaţa auto romanească s-a restrâns cu 62%, la 96.176 înmatriculări de automobile noi, de la 252.924 de unităţi în ianuarie-octombrie 2008. Înregistrările au scăzut în această perioadă şi la nivelul Uniunii Europene, însă cu numai 4,8%, de la 12,5 la 11,9 milioane de maşini.
Statisticile ACEA nu cuprind Malta şi Cipru, state pentru care datele privind înmatriculările nu au fost disponibile.
Piaţa noastră, locul 16 în UE
Piaţa auto din România ocupă locul al 16-lea în UE după înmatriculările de autoturisme noi din luna octombrie, respectiv poziţia a 14-a după înregistrările din primele 10 luni, deşi ca număr de locuitori este al şaptelea stat membru.
Între noile state membre UE, România este pe poziţia a treia în funcţie de înmatriculările din octombrie, cu mult în urma Poloni