Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată s-au redus cu 42,3% în primele nouă luni, la un miliard de euro, faţă de ianuarie-septembrie 2008, în pofida revenirii pieţei în trimestrul al treilea, comparativ cu cel de-al doilea, pe fondul crizei economice şi scăderii veniturilor, potrivit GfK. „Piaţa locală a produselor electrice a fost de 336 milioane de euro în al treilea trimestru al acestui an. Chiar dacă rezultatele au fost mai bune decât în trimestrul anterior,
Vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată s-au redus cu 42,3% în primele nouă luni, la un miliard de euro, faţă de ianuarie-septembrie 2008, în pofida revenirii pieţei în trimestrul al treilea, comparativ cu cel de-al doilea, pe fondul crizei economice şi scăderii veniturilor, potrivit GfK.
„Piaţa locală a produselor electrice a fost de 336 milioane de euro în al treilea trimestru al acestui an. Chiar dacă rezultatele au fost mai bune decât în trimestrul anterior, în comparaţie cu al treilea trimestru al anului 2008, piaţa a scăzut cu 45,8%. Primele trei trimestre ale anului 2009 au totalizat 1.000 milioane de euro, ceea ce înseamnă cu 42,3% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului 2008”, se arată într-un comunicat al companiei de analiză şi cercetare GfK.
„Vânzările de electrocasnice mari au avut din nou un trimestru bun, comparativ cu începutul anului 2009, dar faţă de 2008, vânzările au scăzut. Electronicele de larg consum au scăzut cu 43,3%, în timp ce sectorul foto a înregistrat o descreştere de 46,9% în 2009. Sectoarele IT şi de echipamente de birou au avut cea mai slabă performanţă, scăzând cu 50,8%, respectiv cu 53,2%”, se precizează în analiză.
Piaţa electrocasnicelor mici a fost mai rezistentă în faţa crizei faţă de celelalte sectoare, rata de scădere diminuându-se uşor, la 25% în trimestrul trei, de la 27,6% în aprilie-mai. Vânzările de electrocasnice mici în