După două expertize metrologice, societatea a anulat factura de 2.500 de lei pe care a emis-o pe numele unui pensionar din Piatra Neamţ pentru regularizarea consumului pe două luni.
Constantin Filimon a fost scos dator de către E.ON Moldova Furnizare cu aproape 2.500 de lei dintr-o singură factură de regularizare. Pensionarul s-a plâns redactorilor „Adevărul de Seară“ fiindcă se temea că locuinţa îi va fi scoasă la vânzare pentru încasarea sumei. A fost nevoie de două expertize, la Serviciul de Metrologie Legală Iaşi pentru a se descoperi că înregistrarea consumului de curent electric a fost greşită.
Răspunsul E.ON: „Factura a fost anulată“
„Existând suspiciunea asupra bunei funcţionări a unei componente a contorului (mecanismul integrator), compania noastră a decis reverificarea contorului la Serviciul de Metrologie din Iaşi. Recalcularea consumului a fost făcută în baza consumului mediu înregistrat de noul contor de la montare, factura emisă anterior fiind anulată“, se precizează în răspunsul pe care E.ON l-a trimis pe adresa redacţiei.
Profesorul pensionar Constantin Filimon ne-a sesizat că a primit, la începutul lunii septembrie, o factură de regularizare pentru curentul electric în valoare de 2.499 de lei, pentru perioada 13 iunie-7 august 2009. Conform indicaţiilor contorului electric, în apartamentul lui Filimon se consumaseră, în respectiva perioadă, nu mai puţin de 6.592 de kilowaţi (kWh). Conform citirii, consumul zilnic ar fi trebuit să fie de 115 kWh, în condiţiile în care necesarul unei familii este în medie de 250-300 KWh pe lună.
Contorul defect a fost înlocuit cu unul nou
După ce a reclamat situaţia imposibilă la E.ON Moldova Furnizare, contorul electric i-a fost schimbat cu unul nou, iar cel vechi a fost examinat la Serviciul Judeţean de Metrologie Legală Neamţ, care a descope