Jumatate din proiectele de expansiune ale retailerilor de bricolaj au ramas pe hartie in acest an, pentru ca piata s-a contractat cu pana la 25%.
Retailerii de bricolaj, care s-au lovit pentru prima data de scaderea cererii pe piata in acest an, si-au ajustat planurile de expansiune pe termen scurt pentru a-si proteja lichiditatile. Doar 11 din cele 23 de magazine noi planificate initial vor fi inaugurate in cursul acestui an, prin investitii totale de 107 mil. euro.
Redimensionarea retelelor de magazine, o masura la care au apelat in acest an mai multi retaileri alimentari, intarzie insa in sectorul do-it-yourself (bricolaj).
"Reducerea consumului, dificultatile de pe piata constructiilor si blocajul sectorului imobiliar au dus, pentru prima data de la formarea acestui segment de comert in Romania, la o scadere a pietei care ar putea fi per ansamblu de peste 25% in 2009", a explicat Monica Hodor, directorul general interimar al Praktiker Romania, cel mai mare jucator de pe piata.
Ea a mai precizat ca reevaluarea proiectelor noi de investitii este o strategie a retailerilor de protejare a lichiditatilor si ar putea permite companiilor reluarea expansiunii dupa revenirea economiei.
"In ultimii ani, piata romaneasca s-a grabit sa ajunga din urma retailul din Polonia, iar acum e nevoie de o ajustare a ritmului de expansiune. In ceea ce priveste cererea de pe piata, noi am observat in acest an o reducere substantiala a numarului de proiecte cu caracter investitional, precum instalarea unei centrale termice intr-o locuinta. Cresterile mai vin acum doar din segmentul de amenajari interioare si gradinarit", a afirmat la randul sau Alexander Frech, directorul general al retelei BauMax Romania.
Praktiker a franat puternic expansiunea in acest an pe toate pietele pe care activeaza, in Romania fiind finalizate investitii de 13 mil. euro