* de trei ani, Guvernul României uită să-şi onoreze angajamentul de a finanţa reabilitarea DJ 212A, principala arteră rutieră din Insula Mare a Brăilei
* din acest motiv, s-a ajuns în situaţia paradoxală ca toată lumea să ocolească şoseaua şi să prefere drumurile de pământ * anul acesta, Guvernul a finanţat, totuşi, reabilitarea drumului comunal care face legătura cu staţiunea Blasova
A mai trecut un an, iar drumul judeţean 212A, principala arteră rutieră din incinta Insulei Mari a Brăilei, a rămas plin de gropi şi denivelări. Din 2006, Consiliul Judeţean aşteaptă banii pe care Guvernul şi-a luat angajamentul că îi va aloca pentru reabilitarea acestui drum, însă nici de această dată nu a fost să fie! "Reabilitarea DJ 212A Brăila-Măraşu, de la km 1 la km 32, este finanţată de la bugetul de stat, în baza HG 577/1997. Pe acest drum s-a realizat, în anul 2006, într-o primă etapă, stratul de fundaţie, la această dată aflându-se în desfăşurare procedura de licitaţie pentru etapa a doua, care constă în lucrări de completare a fundaţiei şi apoi realizarea unui strat de ciment de 20 cm grosime. Execuţia etapei a doua va fi strâns legată de alocarea fondurilor, prin programul guvernamental finanţat conform HG 577/1997, cu modificările şi completările ulterioare", ne-a informat Nicu Filoti, secretarul Consiliului Judeţean şi purtătorul de cuvânt al acestei instituţii. Potrivit lui Filoti, în 2009 ar fi trebuit ca Guvernul să aloce 2,7 milioane de lei pentru finalizarea reabilitării DJ 212A. Banii însă nu au venit, iar fundaţia executată de firma "Tancrad" Galaţi, pe parcursul anilor 2005 şi 2006, s-a degradat foarte tare. De altfel, după cum v-am mai informat, din cauza stării extrem de proaste a drumului, operatorii de transport evită să efectueze curse spre Măraşu şi Frecăţei. Pentru a rezolva problema transportului înspre şi dinspre Brăila a locuitorilor din comun