O mare parte din plângeri primite pe adresa de e-mail consumator@evz.ro de la cititorii noştri au vizat poliţele auto.
Mare parte din reclamaţiile trimise de cititorii noştri pe adresa consumator@evz.ro se îndreaptă către firmele care încheie asigurări auto. Consumatorii români se plâng că poliţele auto sunt încheiate de foarte multe ori degeaba: so ci etăţile de asigurări, nerespectând clauzele din contract, refuză despăgubirea sau întârzie foarte mult plata acesteia.
Tendinţa remarcată de EVZ a fost confirmată şi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Numai în primul semestru al acestui an, pe adresa ANPC au sosit sute de reclamaţii în domeniul asigurărilor auto şi au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 39.000 de lei.
Timp îndelungat pentru rezolvarea formalităţilor
„Cele mai multe reclamaţii ce sunt îndreptate către acest domeniu semnalează că proprietarii nu pot să-şi folosească autoturismele o perioadă foarte mare de timp, chiar şi atunci când daunele sunt minore.
Acest lucru se întâmplă pentru că firmele care încheie poliţe auto refuză de multe ori să plătească contravaloarea facturilor”, spune Răzvan Răs meriţă, directorul Centrului European al Consumatorilor din România.
Firmă de asigurări reclamată la Parchet
Craioveanul Daniel Almăjeanu a avut ghinionul ca maşina lui, un Volkswagen Passat, să fie lovită de un Matiz, la începutul acestui an. Accidentul s-a petrecut în Craiova, iar poliţiştii au stabilit că vinovat de accident este conducătorul Matizului, aşa că Daniel urma să îşi repare maşina în baza asigurării RCA pe care şoferul Matizului o avea la firma de asigurări Carpatica Asig.
Pentru că firma asigurătoare refuză să plătească facturile de reparaţie, în valoare de 1.818,46 de lei, bărbatul nu poate