Cea mai lunga fraza din campania electorala apartine lui Mircea Geoana (222 de cuvinte):
"Daca vom avea un guvern instalat pana de Craciun, daca acest guvern va putea, pana la sfarsit de ianuarie, sa vina cu un proiect de buget modificat, in aceeasi parametri de deficit bugetar, dar cu prioritatile puse corect - si ma refer aici la resursele pentru agricultura, subventia la timp este o parte a masurilor anticriza, pentru ca agricultura este cea care raspunde cel mai usor si mai rapid la un stimulent financiar; doi, daca vom putea sa transformam garantiile de stat si programul "Prima casa", care este un program in care se invart apartamente construite in anii '70, intr-un program de constructie de la zero de locuinte cu chirie pentru tineri, complet echipate, vom putea sa antrenam sectorul de constructii, care este un al doilea sector care raspunde repede la un stimul de natura financiara si fiscala si, bineinteles, nu in ultimul rand, sa venim in sprijinul IMM-urilor, si sa le ajutam sa gaseasca acces la creditare si, la limita, sa ne interpunem ca stat pentru a putea sa le facem ca pentru urmatoarele 20 de luni de zile sa nu fie in situatia de a nu-si incasa factura de la stat si sa incercam sa facem ca bancile din Romania sa inteleaga ca IMM-urile, care sunt clienti seriosi si care au dificultati de moment, trebuie sa fie ajutate, si nu executate".
(Radio Romania Actualitati, emisiunea: Interviuri electorale, 4 noiembrie 2009, ora 13:30, realizator Simona Mihaescu).
Analiza a fost realizata de Institutul pentru Politici Publice plecand de la discursurile date publicitatii de primii patru candidati la Presedintia Romaniei din acest an. Aceste discursuri au insumat circa 350 de pagini de discurs, mai precis: 43.764 cuvinte in cazul lui Mircea Geoana, 67.780 - Traian Basescu, 35.402 - Crin Antonescu si 31.258 cuvinte pentru candidatul