Lucio Manfreda, care a condus timp de opt ani operatiunile locale ale retailerului de imbracaminte Stefanel, a renuntat la functia de presedinte al companiei pentru a dezvolta pe piata din Romania Sasch, un brand nou de imbracaminte italian.
Planul creionat de Via Firenze Trandy, distribuitorul exclusiv al Sasch in Romania al carui actionar majoritar este compania-mama a marcii, este sa deschida in trei ani 15 magazine in toata tara, adica mai mult decat a inaugurat Stefanel in 18 ani de cand a intrat pe piata autohtona.
"La inceput decizia de a prelua Sasch nu a fost deloc usoara, dar apoi mi-am dat seama ca aleg intre o companie care se dezvolta si o companie care incearca sa taie din cheltuieli, care stagneaza. Discutiile cu actuala companie le-am inceput in august 2008, iar in februarie am parasit Stefanel", a declarat Lucio Manfreda, managing director al Via Firenze Trandy, care dupa noua luni a deschis primul magazin Sasch in Plaza Romania din Bucuresti.
Investitia se recupereaza in trei ani
Produsele Sasch, care concureaza cu Zara sau Mango, se adreseaza clientilor cu venituri medii si vor aduce in primul an afaceri de 1,2 mil. euro in Plaza Romania.
Prima unitate, care se intinde pe o suprafata de 250 de metri patrati, a necesitat o investitie de 650.000 de euro. "Urmatorul magazin, care va fi inaugurat in Bucuresti Mall are 300 de metri patrati si va genera vanzari in primul an de circa 1,5 mil. euro. Un scenariu optimist arata ca investitia de circa 1,3 mil. euro in cele doua magazine va fi recuperata in trei ani. Daca facem si unul pesimist, in cinci ani vom ajunge pe break-even", afirma Manfreda.
Nici arterele comerciale nu au fost ocolite de conducerea Sasch, Bulevardul Magheru sau zona Dorobanti din Capitala fiind cap de lista in topul preferintelor pentru o noua unitate. Urmeaza marile orase, ca Timisoara, Braso