Henrik Klindworth, Eike Klindworth şi Michael Zillmer i-au cucerit şi pe români cu Triburile, un joc în a cărui producţie nu au investit niciun euro. Citiţi în numărul 18 al revistei „Forbes România“, apărut astăzi la chioşcuri, povestea celor trei nemţi care au creat jocul online Triburile.
Ţi-au bântuit nopţile şi ţi-au organizat timpul, mai ceva ca un job bine plătit. Henrik Klindworth, în vârstă de 26 de ani, Eike Klindworth (24 de ani) şi Michael Zillmer (26 de ani), producătorii jocului online bazat pe un browser Triburile şi fondatorii InnoGames, au creat o companie cu o cifră de afaceri de peste zece milioane de euro fără vreo investiţie iniţială.
Un concept simplu
Jocul conceput de ei în urmă cu şase ani, TribalWars are versiuni lansate în 56 de ţări, printre care şi în România(unde este cunoscut drept Triburile). Cei trei au exploatat un concept cât se poate de simplu: jocurile bazate pe un browser sunt diferite de alte jocuri video sau pentru calculator în special pentru că nu necesită instalarea unui soft.
Este nevoie numai de un browser de Internet şi sunt gratuite. Rezultatul a întrecut, însă, toate aşteptările. Până şi CEO-ul celui mai mare rival, BigPoint, se vede nevoit să aprecieze acum performanţa celor trei tineri. „Ce au făcut ei este impresionant”, recunoaşte Heiko Hubertz, şeful şi fondatorul BigPoint.
InnoGames a reuşit să devină al treilea mare producător mondial de jocuri pe baza unui browser, după BigPoint şi Gameforge, toate - companii nemţeşti. E drept, la o distanţă imensă faţă de primul loc, care a depăşit 80 de milioane de jucători. Dar un competitor serios, care s-a ridicat prin forţe proprii, de la zero, hrănit, cel puţin în primii doi ani, cu mult entuziasm şi cu o ingeniozitate demne de invidiat. Nici măcar criza economică nu le-a dat peste cap planurile celor trei şefi de