Şapte din zece companii americane dispun de o strategie de succesiune profesională ca parte a strategiei de dezvoltare, însă majoritatea spun că aceasta este prea puţin eficientă sau chiar ineficientă, potrivie unui studiu realizat de Institutul pentru Productivitate Corporatistă (Institute for Corporate Productivity). Riscul de a rămâne fără persoane competente şi scăderea eficienţei pândesc orice companie atunci când au loc promovări sau demisii. În acest caz, foarte
Şapte din zece companii americane dispun de o strategie de succesiune profesională ca parte a strategiei de dezvoltare, însă majoritatea spun că aceasta este prea puţin eficientă sau chiar ineficientă, potrivie unui studiu realizat de Institutul pentru Productivitate Corporatistă (Institute for Corporate Productivity).
Riscul de a rămâne fără persoane competente şi scăderea eficienţei pândesc orice companie atunci când au loc promovări sau demisii. În acest caz, foarte multe companii au pus la punct un plan de succesiune. Acesta ajută la indetificarea telentelor dintr-o comăpanie şi orientează departamentele de resurse umane spre instruirea şi promovarea angajaţilor potriviţi în posturile potrivite.
Astfel, aproape 97% dintre companiile performante sunt de părere că planificarea succesiunii reprezintă suportul business-ului din punct de vedere strategic.60% dintre respondenţi afirmă, de asemenea, că beneficiul adus de implementarea unui astfel de sistem este eficientizarea chetuielilor. În acelaşi timp, 55% susţin că succesiunea este un punct cheie în stabilirea fişei postului.
Eficient sau ineficient?
Cu toate că mare parte a companiilor văd ca pozitivă existenţa unui plan de succesiune, majoritatea nu percep clar şi imediat beneficiile acestuia. 53% dintre companii au spus că eficienţa planului de succesiune este moderată, în timp ce 23% au evaluat planul ca fiind puţi